GULERODS- OG SAFRANSUPPE

En blød suppe med lidt bid, alt efter hvor meget sambal oelek du bruger. Sorte bønner giver et godt tilskud af protein og kostfiber, og konserverede bønner er ikke så hårde for maven.

SÅDAN GØR DU

1. Gulerødderne skrælles og skæres i mindre stykker.

2. Hak forårsløgene fint.

3. Varm olien i en stor gryde, og svits gulerod, forårsløg, safran og timian i ca. 1 minut, uden at det tager farve.

4. Tilsæt vinen, og lad det reducere i 1 minut.

5. Tilsæt vand og bouillon, og lad suppen koge under låg i ca. 15 minutter, eller indtil gulerødderne føles møre.

6. Skær tomaterne til salaten i tynde skiver.

7. Hæld lagen fra bønnerne, og skyl dem i koldt vand.

8. Læg tomatskiverne på et fad, og hæld bønnerne over. Dryp olie og balsamico over, og drys med lidt salt og peber.

9. Blend suppen jævn med en stavblender.

10. Tilsæt cremefraiche, og smag til med sambal oelek, salt og peber.

11. Smuldr fetaost over suppen; serveres med tomatsalaten.

DOWNLOAD

SPØRGEGUIDE

Jo bedre du er forberedt til undersøgelsen, jo mere kan du tage del i samtalen ved for eksempel at huske at stille de spørgsmål, der er vigtigst for dig og dit behandlingsforløb.

Download ikon