VEGETARSKÅL

Foto: Ulrika Pousette.

SÅDAN GØR DU

1. Hvidløgsfeddene pilles og skæres i passende stykker.

2. Hak forårsløg og chili fint. Skræl og riv ingefæren. Hvidløgsstykkerne steges i olie, til de tager farve.

3. Tag hvidløgsstykkerne op af panden (sørg for at få dem alle med), og kassér dem.

4. Forårsløg, chili og ingefærkommes på panden og svitses i ca. 1 minut. Tilsæt vand, grøntsagsfond, soja, sirup og hvidvinseddike, og lad simre i 20 minutter.

5. Gulerødderne skrælles og skæres i små stave eller høvles med en kartoffelskræller.

6. Pak-choien hakkes groft, og radiserne skæres i tynde skiver. Stil radiserne til side. Tilsæt gulerod, pak-choi og sesamolie, og lad simre i yderligere 5 minutter.

7. Kog nudlerne efteranvisningen på pakken, og skyl dem kolde.

8. Steg æggene på den ene side.

9.Fordel nudlerne i skåle. Kom bønnespirer, edamamebønner og radiser ovenpå.

10. Hæld den varme bouillon med gulerod og pak-choi over.

11. Top med æg, en limebåd og chiliflager.

DOWNLOAD

SPØRGEGUIDE

Jo bedre du er forberedt til undersøgelsen, jo mere kan du tage del i samtalen ved for eksempel at huske at stille de spørgsmål, der er vigtigst for dig og dit behandlingsforløb.

Download ikon